Powszechnie uważa się płeć piękną za słabszą i nienadającą się do zarządzania. Pogląd ten nie ma jednak wcale uzasadnienia. Kobiety na tych stanowiskach są bardziej ułożone i konsekwentne w swoich postanowieniach niż mężczyźni. Co więcej – potrafią pracować zespołowo i zależy im na wspólnym dążeniu do określonego celu. W przeciwieństwie do panów, rzadko stawiają na pierwszy miejscu własny sukces. Potrafią też lepiej słuchać i dostrzegać pomysły pracowników. Zwykle są łagodniejsze i bardziej empatyczne, dzięki czemu lepiej zrozumieją problemy rodzinne pracowników czy chętniej pójdą na kompromis. Mimo wszystko muszą uważać, by nie dać sobie wejść na głowę. Na stanowisku menedżera bądź szefa istotna jest elastyczność i chęć podejmowania nowych wyzwań. Tego zazwyczaj paniom nie brakuje. Potrafią one również lepiej łagodzić konflikty niż mężczyźni i chętniej pomagają podczas wykonywania nowych zadań. Wielu panów postrzega okazywanie wsparcia, podobnie jak budowanie dobrych relacji, za oznakę słabości. Do zadań osoby zarządzającej należy też podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników. Odpowiedzialne podejście zarówno do własnych obowiązków, jak i swoich pracowników, a także racjonalne ich przydzielanie to trudne zadanie. Istotne jest jednak uczciwe podejście i traktowanie każdego z szacunkiem. Dzięki temu z pewnością szef (bez względu na płeć) będzie poważany i dobrze postrzegany przez swoich podwładnych.
Tak naprawdę badania jasno podkreślają, że różnice w zarządzaniu zespołem między kobieta, a mężczyzną nie są aż tak wielkie ponieważ biznes kieruje się swoimi prawami i sprawia, że musimy zachowywać się w ten, a nie inny sposób. Dlatego ważne jest, aby mieć świadomość tych różnic, ale mimo wszystko pogłębiać swoją wiedzę z zakresu zarządzania zespołem na specjalistycznych studiach lub szkoleniach menedżerskich. Jedynie w ten sposób jesteśmy w stanie być szefem, który będzie wzorem dla innych.
Pozdrawiamy, Integra-onsulting.pl