Łowcy specjalistów część 1

Jeden z naszych poprzednich artykułów poświęciliśmy na objaśnienie, kim właściwie jest headhunter i skąd wziął się ten zawód. Zatem, jak już wiecie, nie jest to łatwa praca i często wymaga wielu poświeceń, by osiągnąć wyznaczony cel – pozyskać niezastąpionego w swej dziedzinie specjalistę, o którego walczy niejeden pracodawca. Specjalnie dla was uchylamy rąbka tajemnicy i zdradzamy metody działania łowców głów.

Control

Każdy, kto pracuje w tej branży przyznaje, iż najtrudniejszym etapem jest znalezienie specjalisty, który spełnia kryteria zleceniodawcy. Nierzadko bywa i tak, że takich osób jest w całej Polsce zaledwie kilka, w dodatku każda z nich ma dobrze płatną pracę i zwykle nie planuje jej zmieniać.

Reaserch w sieci

Headhuner zwykle zaczyna od przeglądania zasobów sieci, ponieważ jest to największa baza wiedzy i kontaktów, a ponadto – najłatwiej dostępna. Znalezienie określonej osoby znacznie ułatwiają portale networkingowe, takie jak choćby GoldenLine czy LinkedIn, gdzie znajdują się dane kontaktowe. Poszukiwania odbywają się także na forach internetowych czy najróżniejszych bazach danych, a gdy te nie dają oczekiwanych rezultatów, próbuje się jeszcze innych metod. W niektórych przypadkach headhunterzy uciekają się nawet do podstępów i często telefonicznie lub osobiście kontaktują się z obecną firmą danej persony w celu zdobycia na nią namiarów.

Takie działania wymagają sporej wiedzy o przedsiębiorstwach, ich strukturach, funkcjonowaniu, a także specyfikacji danej branży, dlatego nie można obejść się bez doświadczenia. Headhunter zaprzyjaźnia się ze swoją „ofiarą”, dzięki czemu znacznie łatwiej jest w stanie wpłynąć na jej decyzje, ale podczas pierwszej rozmowy niezbędne jest ogromne wyczucie.

Już niebawem ciąg dalszy artykułów, przybliżających metody pracy łowców specjalistów.

Pozdrawiamy, Integra-consulting.pl

Tagi: