Mind Body Bridging – koncentracja i wewnętrzny spokój

Czy wiesz, że wg. Instytutu Carnegie to właśnie umiejętności osobiste w 85 % decydują o sukcesie w żuciu zawodowym? Szukasz nowatorskiej ale i prostej do zastosowania metody wprowadzania zmiany osobistych postaw i umiejętności? Odpowiedzią na tę potrzebę jest coaching w konwencji Mind Body Bridging.

Metoda ta otwiera zupełnie nowe możliwości rozwoju, gdyż już w ciągu 6 tygodni pomaga rozwinąć umiejętności i postawy, dzięki którym uczestnik zdecydowanie poprawia jakość życia zawodowego i prywatnego.

Ale od początku…

Goniąc za kolejnymi celami, nasza głowa „pełna różnych spraw”, zaczyna działać jak balon, który co jakiś czas odrywa nas od rzeczywistości. Pierwsze symptomy tego „balonowania” to:

  • kłopoty z koncentracją,
  • brak kontroli własnego czasu,
  • brak odczuwania głodu lub sytości,
  • chroniczne uczucie napięcia i stresu,
  • popełnianie „głupich” błędów

    … a gdy nawyk życia w „przeciągu myśli i spraw” utrwali się już dość mocno to zaczynają pojawiać się kolejne negatywne zjawiska pogarszające osobistą efektywność oraz utrudniające życie innym ludziom:

  • mało istotne detale wyprowadzające nas z równowagi (np. zachowanie innych uczestników ruchu drogowego),
  • zbyt szybko i silnie reagujemy negatywnymi emocjami na innych ludzi, powodując konflikty i zrażając ich do siebie,
  • spada jakość wykorzystania snu, czas wolnego i urlopu – przez co coraz trudniej jest nam się zregenerować,
  • zbyt często nie trafnie oceniamy możliwości swojego działania (rezygnujemy z ważnych dla siebie celów lub „porywamy się z motyką na słońce”),
  • jesteśmy nieefektywni w trakcie realizacji celów i zadań.

W XXI wieku większość z nas doświadczyła, prawie każdego z tych objawów ale nie zdajemy sobie sprawy, że jest to skutek utrzymywania się stanu niepokoju generowanego przez ciało migdałowate w naszym mózgu. Ten tlący się niepokój, wzmocniony przez stresujące sytuacje, momenty przemęczenia, przytłoczenia dużą ilością zadań,  doprowadza  do „zerwania więzi” pomiędzy ciałem i umysłem. Dr. Stanley Block – stworzył bardzo innowacyjny, opierający się na badaniach nad mózgiem, model ponownego „łączenia” ciała z umysłem (Mind-Body-Bridging) i opisał go w dostępnej na polskim rynku książce – „Powrót do zmysłów”. Metodę MBB można umiejscowić jako jedno z narzędzi w ramach filozofii MINDFULLNESS. Program ten realizowany jest w formie indywidualnych lub grupowych (do 6 osób)  6 spotkań trwających od 1 do 2,5 godzin (czyli w sumie 14 godzin) i wykonywania poznanych ćwiczeń samodzielnie w ciągu 6 tygodni. Coaching wykorzystuje takie metody jak: autoebserwacje, mapy myśli, mikro medytacje, śledzenie wrażeń cielesnych, autoinstrukcje. Po spotkaniu uczestnik realizuje zadania wdrożeniowe, które wymagają skupienia przez 20-30 minut dziennie i notuje własne postępy etc. Kolejne spotkanie rozpoczyna się od podsumowania wniosków po tygodniu ćwiczeń.

W rezultacie po 42 dniach kształtowania zdrowych mentalnych nawyków, zaczynamy doświadczać takich rezultatów jak:

  • Poprawa koncentracji uwagi.
  • Zachowanie stanu wyluzowania pomimo piętrzących się trudności.
  • Opanowanie negatywnych myśli i emocji, gdy stoimy przed trudnymi zadaniami.
  • Redukcja poziomu stresu.
  • Zwiększenie dystansu do samego siebie.
  • Poprawa kontaktu z samym sobą.
  • Lepsze zarządzanie swoim czasem.
  • Wyraźniejsze dostrzeganie własnych priorytetów każdego dnia.
  • Wzmocnienie samodyscypliny i konsekwencji.
  • Zwiększenie poczucia własnej wartości i spójności wewnętrznej.Uwaga ! Dla uzyskania powyższych rezultatów konieczne jest:
  • Sprawdzenie swojej dostępności we wskazanych terminach w ciągu 1,5 miesiąca.
  • Uczestniczenie w wszystkich 6 spotkaniach.
  • Realizacja zadań wdrożeniowych 20-30 minut dziennie.
  • Motywacja do pracy nad sobą.