Praktyczne spojrzenie na spotkania online

W kontynuacji do  webinaru na temat strategii radzenia sobie w rzeczywistości zdalnej z perspektywy czterech stylów działania Insights Discovery/DISC/temperamentów, tym razem skupimy się na najgorzej ocenianym obszarze współpracy zespołowej – na spotkaniach online. Będziemy mówić o odmienności oczekiwań członków zespołu, o tym od czego zależy jakość spotkań, a także jakie działania mogą pomóc usprawnić nam ten obszar. Chcemy pokazać, dlaczego spotkania online mogą być postrzegane jako najsłabsze ogniwo rzeczywistości pracy zdalnej, będąc najbardziej niedocenianym i równocześnie najpotężniejszym narzędziem menedżerskim. Chcemy przywrócić rangę spotkań online, a także podzielić się obserwacjami i możliwymi usprawnieniami.

Do obejrzenia materiału z webinaru zapraszamy przedstawicieli kadry kierowniczej, pracowników działów HR, facylitatorów i wszystkie osoby aktywnie korzystające z tej formy pracy zespołowej i pokładające wiarę w to, że nie wszystko stracone!

Oglądając materiał będziesz miał szansę:

  • przełamać własną niechęć do prowadzenia spotkań online;
  • ukształtować korzystne nawyki udziału w spotkaniach online we własnej organizacji;
  • przyjrzeć się nawykom komunikacyjnym i specyficznemu udziałowi w spotkaniach w kontekście 4; różnych stylów działania Insight / Extended DISC / temperamentów;
  • zrozumieć powody, dla których spotkania zdalne nie cieszą się dobrą sławą;
  • i jednocześnie otrzymać rozwiązania dla doświadczanych trudności.

Program webinaru:

  1. Czynniki decydujące o nieudanych spotkaniach
  2. Specyficzne potrzeby osób o różnych stylach działania (Insight/Extended DISC/temperamenty)
  3. Źródła nawyków komunikacyjnych związanych z udziałem w spotkaniach
  4. Jak pogodzić ze sobą odmienne preferencje współpracowników?
  5. Od czego zależy jakość spotkań online?
    1. struktura (rodzaje i typy spotkań)
    2. zasady (uczestnictwo)
    3. notowanie i dokumentowanie (zaangażowanie, narzędzia, przykłady formatów)
    4. moderowanie (przydatne techniki komunikacyjne, trudne sytuacje, wskazówki i sposoby angażowania uczestników)
    5. indywidualna odpowiedzialność (kontraktowanie reguł komunikacji i współpracy)
  6. Wspieranie sieci kontaktów w szerszej perspektywie
  7. Kluczowe czynniki motywacji i satysfakcji z udziału w spotkaniach jako drogowskaz dla menedżerów/moderatorów