Zabić kreatywność

Bez względu na stanowisko i charakter pracy, kreatywność jest obecnie bardzo pożądana wśród pracodawców. Umiejętność tę posiada każdy, lecz nie każdy potrafi ją w sobie obudzić. Co więcej, niestety dość łatwo można ją „zabić” i popaść w rutynę. Zdając sobie sprawę z tego, jakie czynniki utrudniają kreatywne myślenie, łatwiej jest się przed tym ustrzec. Dziś przedstawimy wam 2, z którymi można spotkać się najczęściej.

vector creativity concept

Strach

Lęk może mieć w tym przypadku bardzo zróżnicowane podłoże, ale bardzo często jesteśmy wobec siebie zbyt krytyczni i nawet nie pozwalamy naszym pomysłom ujrzeć światła dziennego, w obawie przed porażką lub negatywną oceną. Czasem boimy się wyjść z inicjatywą, ponieważ w naszej firmie niektóre procedury funkcjonują już od tylu lat, że nikt nie ma śmiałości, by chociaż zasugerować zmiany. W żadnym z powyższych przypadków lęk nie powinien mieć miejsca, gdyż tym sposobem jedynie tracimy okazje do stworzenia czegoś nowego lub ulepszenia istniejących już rozwiązań.

Tylko jedna odpowiedź

Zdarza się, że menedżer akceptuje wyłącznie jedną odpowiedź i neguje pozostałe lub słucha tylko takich odpowiedzi, jakich oczekuje. To doskonała recepta na tłamszenie kreatywności i innowacyjnych pomysłów. Pracując w takim środowisku, nikt nie będzie skory do ulepszania firmy, a tym samym nie przyczyni się do jej rozwoju. Jedynie przełamywanie schematów, indywidualne myślenie i wspólna analiza pomysłów mogą przełożyć się na osiąganie kolejnych sukcesów.

Bez otwartości, a także odwagi do podejmowania nowych wyzwań – ani rusz. Chcąc piąć się na szczyt, trzeba wprowadzać zmiany, ponieważ cały świat zmienia się każdego dnia. Dokładnie o tym mówią wspomniane przez nas w poprzednich artykułach filozofie Kaizen i 5S. Pamiętaj, że im dłużej stoisz w miejscu, tym większy regres grozi twojej firmie. Naprawdę tego chcesz?

Pozdrawiamy, Integra-consulting.pl

Tagi: ,